.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران به دنبال توليدات طبقه اي در بخش کشاورزي

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با اشاره به کمبود زمين براي توسعه مطلوب فعايت هاي کشاورزي گفت: اين استان به دنبال توليدات طبقه اي در بخش کشاورزي است.

عنايت الله تورنگ با بيان اينکه حدود 75 درصد اراضي اين استان جنگلي، پرشيب و صخره اي و کوهستاني است، افزود: هم‌اکنون تنها حدود 24 تا 25 درصد اراضي مازندران در بخش جلگه واقع شده که با توجه به اقليم کشاورزي و توسعه فعاليت هاي گوناگون، بايد توليدات را به شکل چند طبقه‌اي هدايت کنيم.

وي از توليدکنندگان بخش طيور و توليداتي که نياز به فضاي بيشتري دارند خواست فضاهاي توليدي خود را به صورت چند طبقه اي احداث کنند.

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران ادامه داد: در راستاي اجراي اين طرح، مازندران از جمله استان‌هاي پيشرو در اين زمينه است به گونه‌اي که چند واحد توليدي طيور در اين استان به صورت دو طبقه اي فعاليت مي کنند.

وي با عنوان اينکه بيش از 8/5 درصد ارزش توليدات کشاورزي کشور اکنون مربوط به اين استان است، اظهار داشت: از نظر حجم توليدات نيز مازندران 6/5 درصد توليدات کشور را به خود اختصاص داده است.

تورنگ با اشاره به اهميت امنيت غذايي و تامين غذاي سالم براي مردم، يادآور شد: با تحقيقات علمي مي‌توان شکاف و فاصله بين متوسط توليد عملکرد در واحد سطح در اراضي زراعي و باغي را با اراضي پايلوت و توليدکنندگان نمونه جبران و برطرف کرد.

وي ظرفيت و توانمندي هاي مازندران در توليد محصولات مختلف کشاورزي را بي نظير توصيف و اضافه کرد: با اين وجود، ظرفيت‌هاي خالي فراواني در بخش کشاورزي اين استان وجود دارد که تاکنون بلااستفاده مانده است./ایرنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.